Száznegyven éve nem láthatott ilyet senki! Sín nélkül a vasúti töltés

Teljesen felszedték a kisállomásnál a síneket, a szentesi elágazás is csonka, a váltót félretették. Ezt is jelenti a tram-train építés.

Emlékszik még, hogy a kisállomás állomásfőnökének gyümölcsöse volt a vasúti töltés és a 47-es út között? Hogy egyszer csak 10 forint lett a vonatjegy Szegedre, s az emberek azért a pénzért inkább buszra szálltak, még ha farmotorosra is. Igen, de arra biztosan nem ami most a kisállomásnál van, ahol teljesen új pályát építenek.

Még az egykori állomásfőnök fia is kivitte a helyszínre a gyermekét, hogy lásson csodát, illetve azt, amit 120 éve senki, azaz, hogy egyáltalán nincsenek sínek a kisállomásnál Szeged felé, s hogy a szentesi vonal is a kanyarnál kezdődik (vagy ér véget).

Sín nélkül a kisállomás

DSC_1351
DSC_1352
DSC_1353
DSC_1354
DSC_1355
DSC_1359
DSC_1360
DSC_1361
DSC_1362
kepatmeretezes_hu_DSC_1350
kepatmeretezes_hu_DSC_1351
kepatmeretezes_hu_DSC_1352
kepatmeretezes_hu_DSC_1353
kepatmeretezes_hu_DSC_1354
kepatmeretezes_hu_DSC_1355
kepatmeretezes_hu_DSC_1356
kepatmeretezes_hu_DSC_1357
kepatmeretezes_hu_DSC_1358
kepatmeretezes_hu_DSC_1359
kepatmeretezes_hu_DSC_1360
kepatmeretezes_hu_DSC_1361
kepatmeretezes_hu_DSC_1362

Mert jelenleg ez a helyzet, hiszen már a Switelsky Vasútépítő teljesen felszedte a síneket Kopáncs (és a szentesi elágazás) felé.

Nézegetik is szépen az emberek, hiszen aki ilyet látott, az 1893-ben még élt, akkor épült ugyanis a Szentes-Hódmezővásárhely Helyi Érdekű Vasút, ahogy az a kisállomás falán emléktáblával örökítették meg.

A sínek helyére majd használt sínek érkeznek, hogy itt, a kisállomás előtt fusson le a vonalról a villamos-vasút, mely az Ady Endre utca, Hősök tere, Szőnyi utca, Andrássy út érkezik majd a Bajcsyn keresztül a nagyállomáshoz. Onnan indul vissza ugyanazon az útvonalon Szegedre.